2 września 2023r. na Bulwarach nad Sołą odbył się 17 Piknik Organizacji Pozarządowych.
To coroczne święto trzeciego sektora zgromadziło prawie 40 stowarzyszeń i fundacji z terenu miasta Oświęcim i okolic. Wspaniała atmosfera, ciekawe stoiska organizacji i liczne atrakcje sprawiły, że impreza przyciągnęła dużą liczbę mieszkańców. Odwiedzający piknik podziwiali rękodzieła członków stowarzyszeń, brali udział w kreatywnych warsztatach. Mieszkańcy chętnie uczestniczyli w grach i konkursach organizowanych przy stoiskach organizacji. Grali w boule, w lacrosse, sprawdzali swoje siły w bokserskim ringu, wzięli udział w zajęciach jogi na trawie oraz wspólnie z organizacjami zatańczyli tańce integracyjne. Mieli możliwość dowiedzieć się jaką działalność prowadzą w mieście organizacje, jaką pomoc można u nich uzyskać i w jakich aktywnościach organizowanych przez stowarzyszenia, fundacje czy kluby można uczestniczyć. Dla dzieci były organizowane gry i zabawy, warsztaty i konkursy plastyczne, malowanie twarzy, zaplatanie kolorowych warkoczyków, tatuaże brokatowe oraz puszczanie baniek mydlanych. Podczas Pikniku dla odwiedzających było przygotowanych wiele słodkich pyszności, takich jak degustacja miodów, domowe wypieki, wata cukrowa, popcorn, zdrowe jabłka, dużo cukierków i zimna lemoniada. Na scenie oraz obok stoisk mieszkańcy mogli podziwiać występy taneczne, posłuchać piosenek zaprezentowanych przez podopiecznych stowarzyszeń i fundacji, uczestniczyć w pokazie udzielania pierwszej pomocy, pokazie sztuk walki. W trakcie Pikniku odbył się koncert Wiesława „Dzikiego” Kaniowskiego i Tadeusza Liszewskiego.
Podczas Pikniku odbyły się dwa wydarzenia towarzyszące:
– Akcja Czysta Wisła z przyrodnikiem Dominikiem Dobrowolskim,
– przejazd kilkudziesięciu wyjątkowych samochodów w ramach XXII RAJDU POJAZDÓW ZABYTKOWYCH „Bez Granic”

 

Lista organizacji pozarządowych i instytucji, które uczestniczyły w tegorocznej edycji Pikniku:

1. Stowarzyszenie Dla Dzieci Niepełnosprawnych „Promyk”,
2. Klub HDK PCK im. „Dzieci Oświęcimia”,
3. Fundacja Mała Orkiestra Wielkiej Pomocy,
4. Fundacja PrzytulJa,
5. Stowarzyszenie Amazonki Oświęcim,
6. Stowarzyszenie Oświęcimskie Centrum Trzeźwości,
7. Fundacja Cud Istnienia,
8. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie,
9. Stowarzyszenie Pokolenia przy Dziennym Domu Pomocy,
10. Stowarzyszenie Pomocna Dłoń,
11. Klub Sportowy Millenium Brzeszcze,
12. Klub Filatelistów i Numizmatyków,
13. Stowarzyszenie Komitet Obrony Demokracji, Grupa lokalna Oświęcim,
14. Związek Polskich Spadochroniarzy,
15. Europejska Asocjacja Automobilerów,
16. Ochotnicza Straż Pożarna w Oświęcimiu,
17. Urząd Miasta – Wydział Ochrony Środowiska,
18. Klub Sportowy Unia Boxing Oświęcim,
19. Fundacja BIS Kraków – Mobilne Centrum Organizacji Pozarządowych
20. Starostwo Powiatowe – Wydział Ochrony Środowiska,
21. Fundacja Emotion Dance Akademy,
22. Stowarzyszenie Pozytywni,
23. Uczniowski Klub Łyżwiarstwa Figurowego Unia Oświęcim,
24. Uczniowski Klub Hokejowy Kobiet Unia Oświęcim,
25. Stowarzyszenie Lokalne Salezjańskiej Organizacji Sportowej Speranza,
26. Stowarzyszenie Polska 2050 Oświęcimsko – Chrzanowskie Koło Powiatowe,
27. Klub Rugby Husaria,
28. Oświęcimski Klub Sportowy Karate i Dalekowschodnich Sportów Walki,
29. Lacrosse Club Spartans Oświęcim,
30. Stowarzyszenie Lokalne Salezjańskiej Organizacji Sportowej RP Zasole – Akademia Radości
31. Fitness Club 24
32. Stowarzyszenie na Rzecz Współpracy z Zagranicą,
33. Małopolska Uczelnia Państwowa im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu,
34. Fundacja Pomnik – Hospicjum Miastu Oświęcim,
35. Miejskie WOPR w Oświęcimiu,
36. Regionalne Stowarzyszenie Twórców Kultury „Grupa na Zamku”,
37. Robotnicze Stowarzyszenie Twórców Kultury w Chełmku,
38. Koło Pszczelarzy Ziemi Oświęcimskiej,
39. Stowarzyszenie Bratnich Serc,
40. Hana Yoga – Joga na Trawie.

Wydarzenie odbywało się pod Honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Oświęcim Pana Janusza Chwieruta
Organizatorem głównym wydarzenia było MIASTO OŚWIĘCIM, a współorganizatorem było OŚWIĘCIMSKIE CENTRUM KULTURY.
Partnerem głównym była firma SYNTHOS.
Dziękujemy publiczności za liczny udział w wydarzeniu.

Podziel się informacją na Facebook'u